Google AdWords Hataları
Google AdWords'u kullanmak her ne kadar kolay görünse de yapılan yanlış tercihler size pahalıya mal olabilir.
Pazaryeri e-ticaret veya çevrimiçi e-ticaret pazarlaması, birden fazla sağlayıcıdan, dükkandan veya aynı platformda sergilenen kişiden gelen farklı marka ürünleri bulabileceğiniz bir yer veya web sitesidir. Üçüncü taraf satıcıları üretim ve nakliye ile uğraşırken piyasa sahibi müşteri çekme ve işleme tabi tutulan işlemlerden sorumludur. Pazaryeri e-ticaret, üreticilerin ürünlerini doğrudan tüketicilere sattıkları basit bir portal aracılığıyla üretim sürecini düzene sokar, bu nedenle duran stok tutma sürecinden kaçınır. Bu tür tedarik zinciri yönetimi, genellikle "Damla Taşıma" yöntemi olarak anılır. Pazaryeri E-ticaret Rehberi yazımız ile size pazaryeri e-ticaret konusunda ihtiyacınız olan bilgileri derledik.
Amazon, eBay, gittigdiyor, Letgo gibi şirketler e-ticaret pazarı iş modelinde büyük bir başarıya imza attı. Bu iş modeli şimdiye kadar web e-ticarette en karlı iş olarak kanıtlanmıştır. Tüm pazarın tek bir yazılım altyapısı üzerinde çalışması, tüm satıcıların mallarını bir web sitesinin şemsiyesi altında satmasına izin verir. Gelir açısından, bu şirketler platformlar arasında satılan herhangi bir ürünün satışlarının bir yüzdesini alıyor.
Pazaryeri E-ticaret Rehberi
Farklı iş modellerine veya bunların çalışma yöntemlerine dayanan farklı e-pazar alanları vardır - Bunlar aşağıdaki e-pazar yeridir
Bu pazar, verimli bir satın alma işlemi kurmak isteyen bir alıcı kümesi tarafından yürütülmektedir. Bu, alıcıların idari maliyetlerini düşürmelerine ve tedarikçilerden en iyi fiyatları almalarına yardımcı olur. Tedarikçiler, ürünlerini ilgili müşterilere tanıtmak için alıcı odaklı e-pazarlamayı da kullanabilirler.
Bu pazar, verimli bir satış kanalı kurmak ve görünürlüklerini artırmak ve çok sayıda potansiyel alıcıdan yol almak için geniş bir tedarikçi grubuyla işletilmektedir. Tedarikçiye yönelik pazaryeri e-ticaretin bu türü, tedarikçi rehberi olarak da adlandırılır ve genellikle sunulan ürün veya hizmetler ile aranabilir. Alıcılar, tedarikçiler, ürünler veya bölge hakkındaki bilgilere de erişebilirler.
Dikey ve Yatay Pazaryeri E-ticaret
Dikey pazaryeri e-ticaret, otomotiv, kimya, inşaat veya tekstil gibi belirli bir sanayi sektörünün her bölümünde dikey olarak işletmelere çevrimiçi erişim sağlar. Dikey pazaryerini kullanarak satın alma veya satış, tedarik zincirini ve stok maliyeti ve tedarik süresini azaltırken işletme verimliliğini artırmaya yardımcı olur. Tam tersine yatay bir e-pazar, alıcıları ve satıcıları farklı endüstri veya bölgeler arasında bağlar. Bu, alıcıların ofis ekipmanı veya kırtasiye gibi dolaylı ürünleri satın almalarını sağlayacaktır.
Genellikle üçüncü taraflar tarafından işletilen bir iş dünyasından çevrimiçi platforma ve belirli bir endüstriden alıcılara ve satıcılara açıktır. Bu platformlara kaydolabilir ve sınıflandırılmış reklamlara erişebilir, teklif talep edebilir ve endüstri sektörünüzdeki birçok üründen teklif verebilirsiniz. Bu çevrimiçi açık artırmalara ve borsalara katılım en çok kayıt ücretinden az bir ödeme ile yapılabilir. Bağımsız pazaryeri e-ticaret alanının popüler örnekleri arasında Alibaba.com, eBay.com vb.
En önemli zorluk her zaman alıcıları ve satıcıları e-ticaret pazarında ticaret yapmak için cezbetmek olmuştur, ancak bir sonraki en önemli sorun, onlara platformda uzun süre aktif kullanıcılar olmasını sağlamaktır.
Alıcı saklama konusunun pazarlama, geniş satıcının bulunabilirliği ve gelişmiş kullanıcı deneyimi sayesinde hala çözülmesi mümkün olsa da, bir anda satanların ilgisini çekmek her zaman bir sorundur. Bu nedenle işletme sahipleri, satıcıları uzun süre nişanlı tutmak için nasıl yeni fikirler bulmalı, aynı zamanda tabanlarını artırmalıdırlar. Pazaryeri e-ticaret, satıcıları ilgili alıcılarla etkileşimde bulunmanın ve bunları aralıksız olarak bu platformda işlerini genişletmek için ilave özellikler ve avantajlar sağlamak için kolay bir yol sağlayarak sorunu çözebilir.
Bu süreç, alıcıları ve satıcıları pazaryerine getirmede önemli bir rol oynamaktadır. Bu sorunları çözmek için, platform sahipleri, yerinde arama sistemine yönlendirilen alıcılar ve satıcı davranışlarını, algoritmalara dayalı kişiselleştirilmiş e-postaları, otomatik dolduran satıcı hesaplarını, kullanışlı ve kullanıcı dostu gezintileri sağlamak gibi farklı yöntemleri kullanmalıdır.
Alıcılarla satıcılar arasındaki güven, dönüşüm sağlamada çok kritik bir rol oynamaktadır. Güveni oluşturmak için, platform sahipleri, geleneksel bir geri bildirim yoluna geri döndüler ve dijital bir bükülme sağladılar.
İlk izlenim en iyi izlenim
Bu söz, pazaryeri e-ticaret söz konusu olduğunda gerçek anlamıyla doğrudur. Müşterilerinize, platformunuza hangi aygıttan eriştikleri konusunda en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak çok önemlidir. Anlaşılması kolay ve uygulamaya erişmek, müşterilerinizin sana geri dönmesini isteyecektir.
Büyük pazarlarda fiyat rekabetinde büyük bir sorun olabilir. Satıcılar, müşteriye hizmet edebilecek ancak pazar ve satıcı için daha düşük kazançlar elde edebilecek en düşük fiyatla rekabet etmeyi seçebilirler.
Pazaryerinin ürün kalitesi veya teslim zamanında kontrolü her zaman geçerli olmayabilir. Bununla mücadele etmenin bir yolu, tüketicilerin belirli üçüncü parti satıcılar ve ürünler hakkında geribildirim vermesine izin veren bir inceleme sistemi oluşturmaktır. Amazon gibi diğer siteler, kötü yorumlara dayanarak bir satıcıyı cezalandırmak için tüketiciye bırakırken, e-bay gibi bazı pazar yerleri, satıcıyı olumsuz yorumlar nedeniyle arama sonuçlarında aşağıya çeker veya hesaplarını eski haline getirecektir. Doğru kurumsal yazılım platformu, kalite güvencesinin bu yönlerini yönetmenize yardımcı olabilir.
Yorumlar